KPLI 2010


MAKLUMAT TENTANG KPLI 2010 – HANYA CALON SIMPANAN SAHAJA YANG AKAN DIPANGGIL TEMUDUGA

11 November 2009
Makluman secara SMS kepada calon yang berjaya dipanggil temu duga.

12 November 2009
Semakan nama calon berjaya temu duga. (permohonan yang berjaya dikehendaki mencetak Surat Panggilan Temu Duga, Borang Butiran Diri dan Helaian Penyataan Hasrat yang dicetak melalui internet)

16 November 2009
Temuduga KPLI-SR Ambilan Januari 2010 (Sila bawa bersama Surat Panggilan Temu Duga, Borang Butiran Diri dan Helaian Penyataan Hasrat yang dicetak melalui internet)

8 Januari 2010
Semakan tawaran calon berjaya ke Institusi Pendidikan Guru IPG (Calon boleh mencetak surat tawaran sementara melalui internet. Surat Tawaran Rasmi boleh didapati selepas melapor diri di IPG)

18 Januari 2010
Pendaftaran calon di Intitusi Pendidikan Guru IPG (calon yang melapor diri boleh mendapatkan Surat Tawaran Berkursus di Institusi Pendidikan Guru

Perhatian : Aktiviti dan Tarikh yang dinyatakan tertakluk kepada perubahan semasa.

Bahagian Pendidikan Guru
Kementerian Pelajaran Malaysia
http://www.moe.gov.my

18 Responses

  1. salam nak tanya la klw yg gstt nak amik kdc macam ne lak
    susah la cari maklumat skrg ni kadang nak buka tenet pun nak kena cari masa

  2. tu la nak tahu gak pasal kdc ni… takkan nak jadi gstt seumur hidup..susah la nak dpt kpli

  3. bila keluar borang kpli untuk ambilan 2010

  4. mie..rase2nya bidang cikgu cikgi bukan bidang yang sesuai dengan mie nie…sbb tu tk dpt2 lgi ni..awak tu org baik2 mie,dpt student yg ganas2 tk berdisiplin,naye hang mie,tkkan nk senyum jer…
    dah try bidang lain ker..apa kata sambung master try jd lecturer
    ngajar orang dewasa…
    cadang jer..hehe..jgn mare..

  5. satu cadangan yang baik hah………insyaallah kalau ada rezeki………..

  6. saya ingin memohon untuk mengikuti KPLI 2010. bila boleh mula membeli pin number di BSN untuk permohonan baru tahun 2010?

  7. saya ingin memohon mengikuti KPLI 2010. Bila boleh mula membeli pin number di BSN untuk permohonan baru tahun 2010?

  8. kpli 2010 pengambilan januari di tangguhkan……….hanya calon simpanan sahaja di terima masuk……….harap maklum

  9. hm..boleh saya tanya…saya mengharapkan KPLI tapi saya dah terlepas dan tak sempat mohon KPLi 2009/2010.Jadi saya ingin bertanya,bilakah lagi saya berpeluang memohon KPLI or DPLI?bagaimana saya nak dapatkan makluma…please help me…saya berminat sangat2 hendah jadi guru…

  10. selain pengambilan januari 2010 (yg ditangguhkan tu), bila lagi pembelian pin di buka utk membuat permohonan…macamana nak tahu KPLI start buka permohonan???

  11. dgar citer kpli intake jun 2010 kluar lg bulan 2 ni……..so, stanby le….hehe.

  12. kalu cgpa krg dr 2.75 ptt apply x??

  13. boleh tak tolong maklumkan bila permohonan kpli utk 2010 ke email saya….saya x tahu nak dapat maklumat dari mana
    qiesha_leo@yahoo.com

  14. permohonan telah ditutup……..calon yang berjaya sudah dipanggil menduduki ujian mtest pada 13 mac 2010.sila tunggu tahun depan.tu pun jika permohonan masih dibuka tahun depan .harap maklum.

  15. saya da berjaya mdpt kpli utk ambilan jun 2010 tp terpaksa menolak bcoz pregnant. Tapi masih mengharap jika ada KDC utk GSTT…saya da 2 thn jd GSTT.

  16. salam..boleh tak saya nak tahu, masih ada tak permohonan yg akak dibuka bg tahun 2010…bagi tahun 2011, bila pula akan dibuka…boleh tak ,maklumkan pada saya, bila2 permohonan KPLI akan dibuka..saya selalu terlepas, jika mengharapkan iklan di akhbar…terima kasih.

  17. jika iklan telah dibuka,saudari boleh dapatkan maklumat melalui blog ini http://www.sharimi.wordpress.com….tq...

Leave a Reply

