HUHUHU…….RESULT DPLI YANG MENGECEWAKAN


HUHUHU…….RESULT DPLI YANG MENGECEWAKAN.

SEKALI LAGI REZEKI TIDAK MEMIHAK KEPADA SAYA.FAIL TEMUDUGA DPLI……..SAYA TIDAK AKAN PUTUS ASA DAN AKAN CUBA, CUBA DAN CUBA LAGI PADA MASA DEPAN…………ANDA BAGAIMANA?

*****************************************************
RAHSIA LULUS TEMUDUGA SPA
http://www.kerja-kerajaan.com/index.php?ref=sharimi

RAHSIA CARI DUIT PERKAHWINAN
http://www.maskahwin.com/index.php?ref=sharimi

RAHSIA MUDAH MENDAPAT ZURIAT
http://www.mudahhamil.com/index.php?ref=sharimi

RAHSIA MISTERI TARIKH LAHIR
http://www.mytarikhlahir.com/index.php?ref=sharimi

RAHSIA BUAT DUIT DENGAN ADSENSE
http://www.rajaadsense.com/index.php?ref=sharimi

RAHSIA BUAT DUIT DENGAN BLOG WORDPRESS
http://www.minisitewp.com/?ref=sharimi

RAHSIA BUAT MINISITE JUALAN
http://www.minisitejualan.com/index.php?ref=sharimi

RAHSIA BUAT DUIT DENGAN BLOG (BLOGSPOT)
http://www.rahsiablog.com/index.php?ref=sharimi

RAHSIA BUAT DUIT DENGAN EBAY
http://www.ebay.rahsiasifu.com/index.php?ref=sharimi

19 Responses

  1. Askm, alhamdulilah saya berjaya dalam temuduga DPLI walau baru pertama kali mohon. Saya dapat masuk UPSI dan dapat kos spt pilihan pertama. Saya harap awak cuba lagi tahun depan insyaalah berjaya.

  2. TAHNIAH KEPADA NURUL WAHIDAYAH………SEMOGA BERJAYA MENJADI CIKGU PADA MASA DEPAN…….NANTI MASA BELAJAR KAT UPSI SELALULAH MENGUNJUNGI BLOG INI UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN DENGAN PELAWAT BLOG YANG LAIN……..

  3. Terima kasih, insyaalah saya juga akan berkongsi tips temuduga dimasa akan dtg. Sebenarnya bukan mudah nak dapat dpli, saya telah membuat persediaan awal utk medsi lagi dgn membeli banyak buku utk buat latihan. sebab saya tahu bukan senang nak lulus juga. Bila dah lulus, saya bertungkus lumus utk buat yang terbaik masa temuduga, dgn bertanya pada yang pernah dapat dan gagal dan apa yang bakal ditanya. saya juga banyak merujuk kpd guru2, dan isu semasa, pendidikan, dan bersedia dgn menjawab soalan ramalan temuduga yg dijual dlm buku medsi. Memang pening dan takut sebab banyak kana ingat. Tapi bila dah prepare confident level lebih tinggi.Sillibus matapelajaran utk subjek yg dipohon juga mesti diketahui sedikit sebanyak.Sebagai cth masa saya temuduga ditanya sillubus tingkatan empat topik 2, dan kebetulan saya memang baca topik tu dan dapat jawab. jadi saya harap awak bersedia dan buat terbaik mesti berjaya.

  4. tq………

  5. mungkin rezeki Allah dah tentukan kemudian hari insyallah!

  6. sebenarnya interview dorang x tanya sgt pasal dasar2 pendidikan,falsafah sume 2 dia juz tnya nape kite minat nak jd cikgu, pastu kite kena tau apa yang kita apply….suara paling penting kene tekan kuat2 bg dorang kagum dengan kite ader jgk soklan xleh jwb,apepan kite kene minta maaf kalo xtau…rezeki semua di tngn tuhan insyallah kepada semua kite sentiasalah berdoa untuk kesejahteraan bersama…smin

  7. saye pon gagal dpli kali ini..manenye ni gagal kali ke3…interview dpt 2x…tp nampaknye rezki blom ada…sedey sgt..lg2 intake 2010 x ada…ada pglaman gstt nmpaknya x dapat membantu…sy buat rayuan…awk mcmane sharimi?????

  8. Saya bukan setakat putus asa dah kira tertekan sgt nasib tak gila dibuatnya. Bayangkan dah 9 kali ambil kpli dan 3 kali dpli, dpt interview 4 kali. Yang peliknya time temuduga dpli baru2 ni, panel penemuduga punyala memuji jawapan yang saya beri. siap cakap lagi saya suka jawapan anda. Ada juga panel tanya ‘ anda dah ada pengalaman sebagai guru bertahun-tahun mengapa tak dpt masuk lagi’ …..kita pun jawab mungkin bidang tak sesuai. Panel pun katalah ok kali ini bidang kamu dah sesuai dgn ijazah, pengalaman pun cukup jadi kami tak kan ada masalah untuk kamu berjaya. Semua soalan pun saya jawab dgn jelas dan terang kerana sememangnya suara saya agak terang kerana jd guru selama 9 tahun…. so ini maksudnya saya memang tidak ada rezeki lagi…. Allah tidak buka lagi …. kadang tertanya tanya adakah niat aku nak jadi guru ni tak sesuai dgn aku hingga liat benar rezekiku.. hingga aku jumpa ustaz utk berubat takut terkena dek buatan orang.. tapi dah berubat tak ada tanda kena buatan… uztaz kata belum rezeki lagi.. cuba lagi. Tapi yang pastinya aku bukan tak nak mencuba tapi umur tidak mengizinkan aku untuk mencuba. Oleh itu, ijazah dgn keputusan yang baik, pengalaman bertahun2 sbg guru memang tidak ada gunanya lagi bagi ku… aku dikira manusia yang gagal dalam hidup…

  9. BUAT JAJA………CUBA LAGI……….MANA TAHU ADA REZEKI PADA MASA DEPAN…………..

  10. dpli ntah pape..
    yg pg intw nyanyi boleh plak dpt..yg wat micro teaching x dapatb plak..ntah pape..
    mmg lame2 profession perguruan mampus cm tu jer sebab kabel……
    klo da main suap duit tu dikira rezeki gak ke
    xphm tul dunia skan…

  11. nurul, mase inteviu sy pun kene wat micro teaching tp alhamdulillah dpt jgk dpli ni… tp sy xde pun gune kabel, rasuah dan sebagainya… sume ni rezeki yg telah ditentukan oleh-Nya.. Allah da tentukan rezeki kita masing2.. so mungkin kalau x dpt arini, kita akan dpt esok lusa tulat…. doa je byk2 k.. gudluck 4 ur future =)

  12. i pun terima nasib yg sama mcm JAJA. bezanya, cuma baru 1st time apply utk intake julai09. panel tu mmg dah bagi harapan sgt2 dah. siap ckp ” ok, nanti jumpa kamu di UKM (tempat i apply)” and sorang lagi cakap “u”ll be a teacher”. dengan hati berbunga2 nya pulang ke rumah. but sampai waktu nak check..”GAGAL”! taun depan pula tak dibuka permohonan baru..tak tahu la mcm mana nak buat and ke mana arah tuju in case gstt pun dimansuhkan.

  13. kepada kalian2 di luar sana yang berminat nak jadi guru.. cubalah lagi d tahun2 hdapan.. wpon DPLI/KPLI dbekukan untuk sementara waktu..jgan berputus asa dalam hidup.. x dapat jd cikgu, cubalh bidang lain..rezeki ada d mana2..jgan pandang pada satu kerjaya sahaja… Insya-Allah..kalian akan berjaya.

  14. Terima kasih cikgu mansor………di atas nasihat cikgu……

    ***Pengambilan untuk kpli 2010 juga dibekukan.Ianya hanya dibuka untuk calon simpanan yang telah di interview pada bulan jun 2009.Harap maklum…….

  15. yup! btol, try dulu keje lelain…but kerjaya cikgu tetap di hati…..

  16. mmg hampeh la…ms blajar pn sush…nk dpt kje pn sush..last2 jd krani cabuk gak….tp yg pki kabel 50k watt tu sng2 je dpt…mana hak sama rata nya….hak lebih kabel ada la…aku pn dh pts asa nk apply sume ni…wut iklan sbb ikut syarat je….selebihnya…KABEL….

  17. saye doakan semua ade rezeki… amin

  18. salam…sharimi….jgn cpat ptus asa. try nx time. sy dlu pn 3x try br dpt…skrg tgu utk posting:)alhamdullilah..jgn ptus asa

  19. jgn pk negetif jer…kt usaha, insyaALLAH, ade lah rezeki utk kt..

Leave a Reply

