SEMAKAN UNTUK PANGGILAN UJIAN MEDSI DPLI AMBILAN JULAI 2011


Semakan panggilan Temu Duga ( Pendidikan) boleh dibuat mulai 20 Mei 2011 melalui kaedah berikut:-

* Laman Web
upu.mohe.gov.my

* SMS (Short Messaging Services)
My SMS – 15888

Temu Duga akan dijalankan pada 25 Mei – 1 Jun 2011

*****************************************************************************
SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN MEDSI…..GOOD LUCK

JIKA TIDAK KEBERATAN ANDA BOLEHLAH MENGHAFAL 3 SOALAN MEDSI SEORANG DAN TULISKAN DI RUANGAN KOMEN DIBAWAH (KLIK PADA KOMEN) ATAU EMELKAN KEPADA SAYA ayeserame@yahoo.com

KERJASAMA SAMA ANDA SEMUA SAYA UCAPKAN BERBANYAK TERIMA KASIH.

***********************************************

TAHNIAH KEPADA YANG BERJAYA…….KEPADA YANG TIDAK BERJAYA JANGAN PUTUS ASA….CUBA..CUBA..DAN CUBA LAGI DI MASA HADAPAN..

TARIKH PENTING –

Tarikh Semakan Ujian MEDSI : 22 APRIL 2011 (JUMAAT)
Tarikh Ujian MEDSI : 30 APRIL 2011 (SABTU)
Tarikh Semakan Temuduga : 11 MEI 2011 (RABU)
************************************************

*************************************************
SEMAKAN RASMI 22 APRIL 2011

SEMAK PANGGILAN UJIAN MEDSI DI SINI
http://www.mpm.edu.my/medsiregter/

Sebarang pertanyaan lanjut berkaitan ujian MEdSI, sila hubungi Bahagian Pengurusan Kemasukan Pelajar, Jabatan pengajian Tinggi, Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia di talian 03-03-88835801/5602 atau laman web KPTM http://www.mohe.gov.my.

88 Responses

  1. ujian medsi pada 18 april ini hanya untuk pelajar-pelajar lepasan ijazah je ker maksud saya Diploma pendidikan Lepasan Ijazah (DPLI).So kalau saya yang telah memohon ijazah sarjana muda pendidikan nak semak macam mana.??????.saya dah semak guna laman web yang kat atas tu tapi nama saya tidak berjaya!!!i’m confius right now……………

  2. Sebarang pertanyaan mengenai permohonan ke Program Pengajian Lepasan SPM/Setaraf Sesi Akademik 2009/2010 hendaklah dialamatkan kepada :
    PENGARAH
    BAHAGIAN PENGURUSAN KEMASUKAN PELAJAR
    JABATAN PENGAJIAN TINGGI
    KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI MALAYSIA
    ARAS 1, BLOK E9, PARCEL E, PRESINT 1
    PUSAT PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN
    62505 PUTRAJAYA

    Hotline : 03-8883 5858 (10 Talian)
    Helpline : 03-8883 5848
    Talian Am : 03-8883 5801/5802
    Faks : 03-8889 4260
    E-mel : upu@mohe.gov.my

    Pemohon juga boleh mendapatkan maklumat lanjut mengenai program pengajian dengan menghubungi IPTA melalui alamat dan nombor telefon yang disediakan dalam menu IPTA

  3. saya calon menduduki medsi tetapi laman web MPM tergendala. macam mana nak semak medsi lepasan STPM????

  4. surat tawaran medsi susah nak print!! macam mana nak duduki ujian medsi kalau laman web http://www.mpm.edu.my tergendala??? tolonglah baiki!!!

  5. saya calon menduduki medsi tetapi laman web MPM tergendala. macam mana nak semak medsi lepasan Diploma

  6. memang betul….dah 24 jam saya cuba tak pernah dapat masuk…..sila baiki dengan segera….

  7. susah la nak buat semakan medsi…macam mana ni?tarikh ujian tu tinggal berapa hari je lagi tapi sy masih tak dapat semak!

  8. kenapa saya tidak dipanggil untuk ujian medsi?apatah lagi dalam bidang pendidikan.tidak bolehkah saya dipangil untuk menerima temuduga ini?saya berharap sangat saya dapat panggilan ini

  9. laman web asyik tergendala. susah la bagi pemohon untuk semak. tolong lah baiki secepat mungkin, exam dah dekat jgn bukak 24 jam je tp useless pada user..tlg laaaaaaaaa

  10. how to print out medsi slip if d website cnt b accesed??????????????????????????

  11. boleh tak semak DPLI melalui sms?kalau bleh,mcm mane ek?

    TQ..

  12. Saya ada memohon DPLI tetapi bila saya semak calon menduduki ujian medsi, saya dapati bahawa saya tidak layak menduduki ujian tersebut? Jadi, bolehkah saya memohon rayuan dan bagaimanakah caranya? Terima Kasih!

  13. [...] Semakan Untuk Panggilan Ujian Medsi Dpli Ambilan Julai 2009 Pemohon yang telah memohon Diploma Pendidikan Lepasan Ijazah (DPLI) Ambilan Julai 2009 boleh menyemak status permohonan [...] [...]

  14. a’aa la x dapat cek…huhu geram sggh…ari ni pom still x dapat…

  15. aku dapat! aku dapat 1uwek!!

  16. apakah syarat kelayakan untuk menduduki ujian medsi ambilan julai 2009??? Apakah kriteria2 yang akan diambil jika saya ingin menduduki ujian ini??? Adakah setiap calon akan diberikan peluang untuk membuat rayuan untuk menduduki semula ujian ini????

  17. Adui….lusa dah nk exam dpli tp aku still xleh nk access this website…camner nk g exam ni? tempat ujian pn lum tau kat ner? entah dpt entah tidak…huhuhuhu

  18. ape kte syuk search kt google tekan medsi2009…
    kt c2 nti ade lman web yg bleh trus check…
    mpm sgt lmbt…
    mgkin rmai org yang nk check jga..

  19. Nampaknya ramai yang tak dapat nak akses ke laman web majlis peperiksaan malaysia untuk semak dan cetak slip panggilan untuk menduduki peperiksaan pemilihan guru (MEDSI 2009).Diharapkan pihak yang terbabit dapat memperbaikinya.Demi untuk kesejahteraan rakyat.

  20. Boleh ke wanita yang mengandung amik kursus DPLI ni? Ada larangan macam KPLI ke?

  21. saya terlepas ujian medsi pd 18apr..
    ada ujian kedua??

  22. Assalamualaikum…
    bagi menjawab pertanyaan shariza,
    wanita mengandung oleh ambil ujian..asalkan due date dpt baby sebelum kemasukan.. sebarang rayuan setahu saya tidak dilayan..
    tahun lepas sy aply… dpt sampai ke temuduga sahaja..

    kesilapan semasa temuduga adalah…
    1. memakai sepatu bertutup separuh..iaitu depan saja tutup.
    2. tidak menyangka perlu beri ucapan dalam perhimpunan, jadi tiada persediaan… disini menunjukkan kte x layak jd cikgu.
    3. cara penyapaian belum cukup membuktikan jiwa seorang pendidik..jiwa pendidik sama seperti jiwa seorang ibu.. perlu bersabar, lembut, menjawab dengan berhemah dan nada suara yang dia terlalu perlahan tetapi tegas..dan tidak terlalu keras atau ego..

    kalau ditanya kenapa memohon..
    apa anda akan jawab? sesiapa yg ada idea sila berikan komen..

    good luck for those yg memohon..doakan semoga saya juga berjaya untuk ambilan julai 2009.

    tq..n wassalam..

  23. Salam…nk tnye ni..

    saye 1st time apply DPLI ni..n dah dapat g pon test
    MeDSI 18 april baru nih..
    masalahnyer..sy ader dengar yg nk kene submit transkrip n sijil2 sume?mase apply online arituh, sy silap paham..xde lak sy antar transkrip tu sume..abis skang cmne caranya sy nk submit?submit ktne?kt iPTA yg kite apply tu ke?adusss…bole lg ke dterime skang ni??nanti xpasal2 application sy n Medsi test sy amik tu x valid lak..camne ek….

    Thanks!!!

  24. bagaimana semak keputusan exam medsi april 2009, yg diadakn 18april yg lepas?

  25. Assalamualaikum semua…

    bagus gak da forum kat sini yerr…bleh tmbh pengetahuan ttg DPLI ni..
    Sy br menduduki pepereikasa MedSi yg lepas ni..
    18 April 2009..

    hmm..kat sini sy ade persoalan yg merunsingkan pikiran sy..klu2 kawan2 kt sini bleh kongsi skit pengetahuan..

    Soalan sy mengenai Sijil2 dan permohonan yg perlu kita poskan ke IPTA yg kita pilih…
    adakah penting untuk kita poskan sijil2 kita tu??
    Apa akan berlaku jika sijil yg kita pos tidak smpi ke IPTA yg telah kita pilih..
    adakah kita tidak tersenarai dlm temuduga nnt wlupn telah menduduki Medsi??
    Perlukah kita menghubungi IPTA yg telah kita pilih uk memastikan sijil kita telah smpi kepada mereka??

    sekian saja kemuskilan sy..
    harap ada kawan2 di sini sudi memberi pndgn n ilmu,
    sekian..terima kasih…

  26. saya rasa baik opie contact ipt berkenaan untuk mendapat kepastian.

  27. kalau tak silap,semakan boleh dibuat selepas 2 minggu menduduki ujian.apa-apa pun kita semua kena sentiasa lawat laman web majlis peperiksaan malaysia.terima kasih.

  28. Hi! Saya sebenarnya ada beberapa soalan yang agak mengelirukan saya sekarang. Saya berharap pihak yang berkenaan akan sedia membantu saya dalam permasalahan saya ini. Di bawah adalah beberapa persoalan saya mengnai MEDSI.

    1) Sekiranya saya ketinggalan ujian MEDSI, adakah ini bermaksud saya tidak akan dapat peluang untuk mengambil kursus pendidikan lagi??

    2) Adakah ujian MEDSI ini untuk kemasukan ke dalam kursus pendidikan bagi semua IPTA?? Atau hanya khas untuk kemasukan ke UPSI sahaja??

    Sekian sahaja persoalan yang saya hadapi setakat ini. Diharapkan persoalan saya dipertimbangkan dan akan mendapat respons daripada pihak berkenaan.

    God Bless You!!

  29. salam…
    sy nk tnye nih..
    sy bru mnduduki medsi 18 apr lpas..
    rsenye..ble rslt 2 kua…
    tkt tlps lak…..

  30. Ble ek result mdsi nk kuar..thankz

  31. 11 mei 2009 kat http://www.mohe.gov.my

  32. salam.. nak tanya la.. sebenarnye dpli nie macam mana ye.. kiranye kalau kita dpt kita mmg konfirm dpt jadi cikgu ke… ada kata terus dpt ada pula kata lepas kursus kita kena apply utk jadi cikgu…

  33. salam… hai semua nak tanya la…
    sebenarnye konfius pasal dpli nie
    kalau kita dpt kursus nie kita terus dapat jadi cikgu ke?
    atau lepas kursus nie kita kena apply jadi cikgu kerana tidak diserapkan terus tapi kita dah ada advantage sbb dah g kursus…

  34. apa??!!! 11 mei?? ko biar betik maiza oiii… napa lak ada urang kata 3 mei ?? konpius aku.. nmpak sangat taknak aku jadi cikgu..

  35. Ok..utuk pengetahuan semua…
    1: kalu terlepas MEDSI ari tue..try lagi next year..tak ada ulangan2 dlm tahun yg sama..kalu terlepas…mmg terlepas.

    2: DPLI bukan hanya di UPSI..tapi di semua Uni di Mesia yg ada menawarkan kursus ni..cth UMS, UPM, USM ,UTM…etc

    3. untuk persoalan opie:
    ~baru tahun ini, DPLI mintak sijil2 ni..tahun lalu tak ada. untuk keselamatan…sila guna surat berdaftar ka..pos laju ka…yg diyakini sampai ahh..

    4: secara umum nya..DPLI-KPLI sama sahaja..cuma DPLI akan masuk UNI, KPLI akan masuk maktab. DPLI ajar sek menengah, KPLI ajar sekolah rendah..Keluar grad je nanti mmg akan jadi CIKGU.

  36. yup daniel putra..11 mei ni kuar result.

  37. daniel putra mane ko tahu 3 mei ni…ak rasa 11mei ni.sbb ari 2 ak cek la kan 11 mei ni..tapi xtau la betul ke x? t korang gtau la k….pape pun gtau k…tq

  38. maiza betul ker 11 mei ni result temu duga 2 kuar….??t gtau k….tq

  39. hi..apa khabar semua..?..i terlepas ujian Medsi..macam mana ye..?..ada tak peluang kedua..

  40. huhu..harapnya ade la rezeki kali ni…
    kpli da masuk tahun ke 3 xpenah lepas ke temuduga…
    dpli pulak masuk kali ke 2…huhuhu…
    agak2nya ape yek kriteria yang sangat di nilai untuk kpli n dpli ni ek…
    walaupun rasanya da buat sehabis baik….
    komen sikit…tq

  41. samalah kita………….dah banyak kali dah ambil exam……..tapi……….cuba pula tahun depan………huhuhuhu

  42. 1st time apply for DPLI tatau camane interview die…
    KPLI penah mintak sekali je…tu pon tak dapat interview…mybe mase tuh baru je grad n umor muda (23thun)..taktau la kalau factor die since that day x apply da…sampai la DPLI baru2 ni…nak cube nasib
    kalau dapat alhamdulillah
    So ape criteria kalau interview nanti yea

  43. bilakah saya boleh mula memohon DPLI ambilan jan 2010?

  44. haiiii……..psal kptsan medsi 2 da iklan kuar 11 mei..
    tp bka xda pon…
    mcm mana neh????

  45. bila result medsi kuar ya? Tulke 11 Mei ni check takde apa pun.. ada apa2 news?

  46. bila kite leh buat semakan temuduga untuk pogram ijazah sarjana muda pendidikan? kate 11.05.09. tapi takde ape2 pun hrni sy check?

  47. em.temuduge tu cmane ek.susah x agak2.lepasan stpm yang x dpt temuduge ade pluang untk dpt kos lain x

  48. nape susah sangat nak check keputusan medsi….??????????????asyik web problem je…kan lebih baik tutup je web tu..menyusahkan orang je…

  49. salam…

    mmg dah kuar result tu 11 Mei 2009 kemarin..
    dia kena saba amir…br leh buka…
    mungkin xleh buka sbb ramai sngt nk open time tu.. tu yg webpage tergendala…

    anyway…sy dah cek result tu…
    alhamdulillah sy berjaya menghadiri temuduga pada 27hb Mei 2009 ni…
    di sini sy nk tanye kepada yg berpengalaman…
    apa yg akan di soal dlm sesi temuduga yer?
    dan ape tips2 yg bleh di guna pakai untuk kita berjaya dlm temuduga ni yer?

    lagi 1, sy nk tanye….dalam slip temuduga tu juga ada mengatakan..kita perlu membawa bersama mykard dan surat pengiktirafan JPA..
    ape maksud surat pengiktirafan JPA tu yer? pengiktirafan ttg kelulusan kita ke…ape ke?
    bleh tunjuk ajar kepada sy kepada yg tau?

    sekian sahaja..
    asalamualaikum..

  50. Salam ,
    Saya baru dpt berita yg agak mengembirakan sy iaitu sy dpt twrn untuk ke temuduga MedSi ni , sy dpt :

    AT06 PENDIDIKAN (PENGAJARAN BAHASA INGGERIS SEBAGAI BAHASA KEDUA) (TESL))#

    Sy mmg berminat ni , tp masalahnye parents sy mcm tak support sy :( , sedih sy , sy bagitau mereka berite gembira ni , tp mereka pula mcm agak tak gmbira dan tak support sy ..

    Masalahnye sy nak tanye …. yg twrn temuduga pd 19 mei ni kan … utk ijazah / diploma ?
    sy lepasan matrikulasi 08/09 . n berape tahun sy akan belajar di UPSI?

    Sy takkan berpeluang jadi pensyarah ke ? Sorry kalau soalan sy agak tak bernas ke ape , tp sy mmg tak tau nak bertanye sape lagi …thanks for this blog.

    Anyways ade do’s n dont’s for temuduga ni tak ? hopefully boleh bantu . Thanks in advance :)

  51. eh camane erk nak temuduga 2 kena ckp dlm bi ker….?
    boleh berikan tips2 nye x?

  52. dri 11 mei sye check tpi xdpt2 pon….
    cmne ni??????sye nk tau sye dpt tmdga 2 or x????
    ada cre laen x???

  53. tahniah kepada yang dapat… saya tak dapat… takpelah tahun depan cuba lagi… kepada yang dapat…. ada apa2 petua kepada kami yang tak dapat tak untuk exam tahun depan?

  54. ahaaa saya pun nak bukak website 2 asik xdpt jer…tp dah dapat sms kate dah boleh check….adehhh…:(

  55. Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..
    Dalam 2-3 hari yang lepas, ramai calon yang bertanyakan tentang cara pemarkahan temuduga.Baiklah, biarlah saya kongsi di sini serba sedikit tentang pemarkahan untuk temuduga KPLI dan temuduga DPLI 2009 supaya calon mendapat gambaran .

    Permarkahan dinilai berdasarkan :

    1. Sijil-sijil yang lengkap

    – jawatan –jawatan yg disandang kat sekolah kena bagi markah juga. Contoh : Kelab Pencinta Alam. Pengerusi : 5 markah, Penolong Pengerusi :4 dan ahli biasa 1 markah. ( pemarkahan adalah berdasarkan skor yang telah ditetapkan oleh Bahagian Pendidikan Guru)

    – jadi sertakan sijil yang lengkap semasa temuduga ( ramai calon yang dihalau balik kerana sijil mereka tidak lengkap)

    2. Kesesuaian Kursus yang kita minta dengan ijazah kita.

    – Sangat Sesuai : 50 Markah
    – Kurang Sesuai : 20 Markah
    – Tak sesuai Langsung : 0 Markah

    ( Majoriti calon yang GAGAL temuduga KPLI dan temuduga DPLI pada tahun 2006/2007 adalah kerana kehilangan banyak markah di sini..Jadi berhati-hati dan pastikan ijazah anda adalah sangat relevan dengan opsyen yang ingin diambil )

    3. Pengalaman Mengajar

    4. Kemahiran Komunikasi

    – Kefahaman/kebernasan : 10 Markah
    – Sebutan : 10 Markah
    – Kelancaran : 10 Markah
    – Kejelasan Suara : 10 Markah
    – Penguasaaan Bahasa : 10 Markah

    ini adalah di antara contoh-contoh pemarkahan yang dibuat ke atas calon… Walaupun kelihatan ringkas dan tidak banyak, calon masih gagal mendapat markah yang tinggi. Ini hanyalah sebahagian kecil sahaja daripada skop pemarkahan yang dibuat oleh penemuduga

  56. For information saya dh lepas intrvew DPLI nie last year. nie nak share info ngan kawan2…

    1. Dlm interview DPLI nie dia mintak kita mngjar kt depan..dia akan sediakan tools (buku, w/board, marker pen)..dia nk tgk sama ade kite gunakn x tools tersebut atau x..suara msti jelas. selalu round kelas depan & belakang. Study skit tentang bidang yg kita mintak tu…isu semasa skit, knp nk jd cikgu…

    2. Sape yg ada xperience dlm pndidikan Cth : GSTT leh letak surat tawaran or ape2 support document kt depan..so interviewer akan tgk document nie..masa lebih kurang 40 minit sorang.

    3. Lagi satu pakaian mestilah menunjukkan diri anda seorang guru. bg kemas..

  57. panggilan DPLi akan kuar pd 17 Jun ni….

  58. Disebabkan masalah laman web yang tergendala, saya tak dapat mengakses laman web tersebut untuk mengetahui sama ada saya diterima atau tidak untuk pergi menduduki ujian medsi bagi DPLI (Pengambilan Julai 2009). Sehari sebelum tarikh peperiksaan medsi yang telah ditetapkan saya telah memeriksa sekali lagi sama ada saya diterima atau tidak. Tetapi laman web tersebut masih tergendala pada waktu tersebut. Selepas beberapa hari, saya cuba mengakses laman web tersebut sekali lagi. Alangkah terperanjatnya saya kerana permohonan saya diterima tetapi malangnya hari peperiksaan tersebut adalah pada pertengahan bulan 4 yang lepas. Sedih saya rasakan, kerana saya telah meletakkan harapan yang tinggi dan sangat berminat dengan kerjaya sebagai seorang pendidik.

  59. Maaf….saya tersilap…. Ujian yang saya tak dapat hadir itu adalah ujian MTesT.. Ujian peringkat pertama.

  60. tahniah la pada sesiapa yang dapat tawaran ke dpli n kpli…

    good luck ye…

    wish u all d best ….

  61. Saya mempunyai ijazah sarjana muda (bertaraf ijazah am) adakah saya layak apply dpli memandangkan saya direct saluran pertama dari spm (pengajian ijazah 4 tahun), tanpa ada ijazah kepujian (dari saluran ke-2 iaitu dari Diploma dan STPM utk terus pengajian ijazah) kerana saluran kedua dapat pengiktirafan Ijazah Sarjana Muda dengan kepujian.Bolehkah saya apply dpli

  62. pengalaman saya interview dpli 2 kali. tawon lpas sekali dan taun ni sekali, alhamdulilah saya dapat tawaran dpli. tips kepada pemohon dpli pada masa akan datang:

    1) pilih progam yang berkaitan dengan ijazah.

    2) jawab soalan MEDSI dengan jujur dan jawab dengan secepat yang mungkin, kalau soalan tu mencari kelemahan kita, tipu la skit. hehe. insyallah lepas medsi.

    3) masa temuduga jangan cemas, rileks je, kalau penemuduga ajak bebual, kita layankan je. jangan tibe2 jadi senyap.

    4) senyum dan biar kita nampak yakin

    5) pastikan buat pesediaan sebelum temuduga, baca buku yang relevan dengan program yg dipohon. tunjuk dengan penemuduga yang kita dalam kedaan sedia.

    6) kebiasaannye penemuduga soal dengan soalan yang boleh memerangkap kita. ambik masa untuk fikir dan jawab dengan tenang. JANGAN SESEKALI BAGI JAWAPAN “SAYA TAK TAHU!”

    7) Sebelum temuduga practice la mengajar skit, kebiasaannya penemuduga suruh kita mengajar.

    kepada calon DPLI selepas ni semoga berjaya :)

    kalau ade pendapat dan pertanyaan email ke :cromok_fans_84@yahoo.com

  63. Salam, saya budak dpli. Nak menurunkan serba sedikit ilmu . Saya pertama kali mintak terus dapat.

    1) Grooming
    – Mesti kemas, sebolehnya memakai blazzer. Ini nak menunjukkan keyakinan anda kepada penemuduga.
    2) MEDSI
    -Masa menjawab soalan, anda perlulah bayangkan anda seorang guru.
    3) Banyak yang mahu saya kongsikan. ini email saya tukulbesi_85@yahoo.com.my

  64. terima kasih kerana berkongsi pengalaman…..sila datang lagi…..

  65. salam,kalau apply ijazah pendidikan,masa interview dorg suruh kita mengajar jugak ke? pls advice. thanks a lot.

  66. sy lepasan stpm.. kalo nk mntk ijazah utk kos TESL di upm atau um, msh bru n xda pgalaman mengajar..
    dorg ttap akn bg mcm2 cabaran jgk ker??

  67. sye pon lpasan stpm n apply tesl d upm. Tmuduga d Uni laen dripda medsi ke?

  68. Isya: Kadang-kadang dia minta kita mengajar, buat rancangan mengajar dan macam-macam. Bergantung kepada penemuduga.

    Faten: lepasan stpm tak pasti, tapi rasanya dari awak mohon dpli or kpli baik awak mohon ijazah di IPG.

  69. macam mana nie,susah nak cek ujian medsi tu…….tolonglah baiki……..

  70. saya nk tahu ujian mdsi ni utk 4p je ke…saya ni sgt bmnt nk jd ckgu…..tlng laa

  71. lgsung x fhm..pe 2 medsi..first tme online ipta..tlong…

  72. all the best sok tok ujian medsi ye….
    takutnyeee

  73. Ingin mengetahui kenapa saya masih tidak pasti apakah status jawapan permohonan saya.

  74. saya xblh temuduga medsi..sedeh sangat…
    mcm mane lg peluang utk saya jadi guru???
    xde ke rayuan tuk saya dapat temuduga???
    hurm…
    blh x saya mx ijazah pndidikan tahun depan plak gune result
    matrikulasi tahun ni???
    masih boleh ke???

  75. ikhwan ada x

  76. Hi Abg. Sharimi,

    saya ada apply tuk MEDSI ambilan JULY 2011. tak tau lah kalo Abg.Sharimi bleh tolong sbb sekarang ni saya dah start study walaupun tak tau lagi jawapan panggilan tuk exam.

    masalahnye, saya confuse lah dengan soalan2 bhg integriti dan kecerdasan emosi sbb pilihan jawapannye bermula dari 1(sangat tidak setuju) – iv (sangat setuju).

    saya buat latihan sambil imagine yg saya ni seorang guru tapi tak tahu nak tackle soalan2 itu. Saya jawap iii (setuju) tp bila tengok jawapan sebenar adalah iv (sangat setuju). kalau ikut logic memang kedua-dua jawapan tu betul tapi dia nak jawapan yg paling tepat. tulah masalahnya, sa nak tahu mcmana kita nak pastikan yg jawapan bg soalan tu adalah setuju/sangat setuju/tidak setuju/sangat tidak setuju.

    so, macamana actually kita nak differentiate atau nak tackle soalan2 berbentuk integriti dan kesedaran emosi ini?

  77. kebiasaannya soalan medsi dpli atau insak kpli memerlukan kita jawab secara jujur tentang diri kita……saya pun tak dapat nak bagi pendapat.cuma cadangan saya atau saranan saya perbanyakkan latihan….semoga berjaya.

  78. Salam semua. Saya ada soalan…kenapa saya tidak dipilih untuk ujian medsi tapi tak dapat? Bila difikir, semua syarat yang dikehendaki telah cukup, tetapi kenapa tak dapat???? Pelikkk…dulu mintak pun tak dapat….apa sebenarnya kriteria yang perlu untuk dapat ujian medsi? sapa2 tahu, tolong jawab ya… Kalau ujian pun tak dapat, apatah lagi temuduga…confirm tak dapat.

  79. masa buat permohonan dulu kena penuhi syarat am dan syarat khas…….

  80. A’skm…..sy ad soalan….plzzzzz…tlong jawab….sy mintk pendidikan,,tp org lain dpt Ujian MEDSi,,,tp asal sy x dpt ek???4 ur information,,,sy lepasan STPM…dpt pointer 2.92….kt UPU sy pilih pilihan prtma,,AT20 PENDIDIKAN (PENGURUSAN PERNIAGAAN) kt UPSI…plek arr….

  81. as salam kawan2x…
    tumpangtanyer…bile yer semakan panggilan temuduga untuk dpli ambilan julai 2011 boley dibuat…ader yg g tau arini 11 may 2011…ader plak sy tgk 20 may 2011…

    tarikh temuduga dijalankan bila pula yer????
    tq

  82. salam..
    nak tahu la tari sebenar semakan temuduga dpli.. macam2 tarikh ada..11 mei ke……13 mei ke….. 20 mei ke…tolong bagi info..

  83. harini…20/5/11 lepas kul 2..semoge berjaya k…

  84. saya terlepas ujian medsi yg lalu.
    Adakah saya masih berpeluang untuk memilih kos pendidikan di mana-mana ipta? Please reply me ;) thanks.

  85. cuba lagi di masa akan datang…

  86. salam..bila ye result dpli ambilan julai 2011 kluar? sya da pgi intrview..

  87. saya pun tak pasti bila akan keluar….

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 77 other followers

